loading...
تکین مال
تکین مال بازدید : 46 دوشنبه 25 شهریور 1398 نظرات (0)

معرفی بهترین هدفون‌های ۲۰۱۹

اگر قصد عوض کردن هدفون قدیمی خودتان را دارید و از قرار دادن هدفون‌های پلاستیکی قدیمی در گوشتان خسته شدید، با ما همراه باشید تا جدیدترین و بهترین هدفون‌های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

در این مطلب سعی شده سلایق تمام افراد تحت پوشش قرار بگیرد چه افرادی که به تازگی گوشی آیفون یا گوگل پیکسل ۳ خریداری کرده و نیاز به یک هدفون وایرلس مرغوب دارند، چه افرادی که دائماً در حال گردش و سفر هستند و نمی‌خواهند صداهای اطراف مزاحم آنها شود، چه دونده‌هایی که به دنبال هدفونی ضد تعریق هستند و چه عاشقان موسیقی که برای لذت بردن از آهنگ‌های محبوبشان به دنبال یک هدفون باکیفیت هستند.

برای تهیه این مطلب ساعت‌ها وقت صرف تحقیق و تست محصولات مختلف شده تا بهترین گزینه‌های موجود انتخاب شوند. این لیست شامل بهترین و ارزشمندترین هدفون‌های حال حاضر بازار است و سعی شده در تهیه آن سبک‌ها و اولویت‌های مختلف افراد در نظر گرفته شود.

SONY WH-۱۰۰۰XM۳

معرفی بهترین هدفون‌های 2019

نقاط مثبت: صدای وایرلس باکیفیت، راحتی گوشی و توانایی بسیار خوب در مخفی کردن سروصداهای اطراف.

مناسب برای: تمام افرادی که به دنبال تجربه یک هدفون وایرلس باکیفیت هستند و می‌خواهند صداهای اطراف مزاحمشان نشود.

دلیل انتخاب Sony WH-۱۰۰۰xM۳ برای این لیست: هدفون پیشرفته WH-۱۰۰۰xM۳ شرکت سونی جزء نسل سوم هدفون‌های وایرلس حذف کننده‌ی سروصدا هستند (بعد از مدل‌های WH-۱۰۰۰xM۲ و MDR-۱۰۰۰x) که به بهترین شکل ممکن سر و صداهای اطراف را مخفی می‌کند، کیفیت صدای فوق العاده‌ای دارد و گوشی‌های آن بسیار راحت هستند. این ترکیب فوق العاده باعث شد که این هدفون در نظرسنجی صورت گرفته به رتبه‌ی نادر پنج ستاره دست پیدا کند و – به لطف چند بهبود قابل توجه صورت گرفته در این مدل – جدیدترین مدل آن بهترین هدفونی است که امروز می‌توانید خریداری کنید.

یکی از مهم ترین ویژگی‌های WH-۱۰۰۰xM۳ کیفیت صدای فوق العاده‌‌ی وایرلس آن است. تکنولوژی LDAC شرکت سونی منجر به ایجاد سیگنال وایرلسی می‌شود که طبق ادعای این کمپانی کیفیت آن سه برابر کیفیت صدایی است که با بلوتوث ارائه می‌شود و همچنین این هدفون‌ها از جدیدترین کدک aptX HD پشتیبانی می‌کند. ۱۰۰۰xM۳ می‌تواند موسیقی وایرلسی که از دستگاه‌های صوتی رزولوشن بالا پخش می‌شود را با یک تراشه خاص باکیفیت تر کند که باعث می‌شود صدای موسیقی زیباتر و پویاتر شود و این خروجی با ترکیب باس فوق العاده و صدای بم شفاف و واضح منجر به ایجاد صداهای فوق العاده‌ای می‌شود.

تکنولوژی فوق العاده‌ی این هدفون برای حذف سروصدای محیط اطراف فقط بعد از هدفون جدید Bose QC۳۵ II قرار می‌گیرد؛ این محصول تولید برندی است که سالهاست در زمینه قابلیت‌های حذف سروصدا در بازار حرف اول را می‌زند. با این وجود هدفون سونی بسیار بهتر از مدل جدید Bose است و آپشن‌های زیادی دارد که در مجموع تجربه بسیار خوشایندتری برای کاربر ایجاد می‌کند.

سیستم کنترلی پیشرفته WH-۱۰۰۰xM۳ به کاربر امکان می‌دهد سطوح مختلف ورود صداهای اطراف به داخل هدفون را تنظیم کند. به عنوان مثال در حالت voice-only با تشخیص فرکانس صدای انسان این امکان فراهم می‌شود که کاربر تنها صدای موسیقی و صدای افراد اطراف را بشنود و سایر صداها را مسدود می‌کند. دکمه لمسی این هدفون به شما امکان می‌دهد به راحتی بلندی صدا را تنظیم کرده، با دیگران تماس بگیرید و موسیقی را پخش یا متوقف کنید و در عین حال در طراحی آن به زیبایی شناسی محصول هم توجه ویژه‌ای شده است. بهتر از همه اینکه طول حفظ شارژ باتری این هدفون ۳۰ ساعت است که باعث می‌شود حتی کاربران پراستفاده نیز با یک بار شارژ بتوانند چندین روز از این هدفون استفاده کنند و با داشتن قابلیت شارژ سریع این امکان را فراهم می‌کند که تنها با ۱۵ دقیقه شارژ ۵ ساعت از شنیدن موسیقی لذت ببرید.

اگر به دنبای یک هدفون وایرلس فوق العاده راحت با صدای عالی و امکانات زیاد هستید، این هدفون بهترین گزینه‌ای است که در بازار پیدا می‌کنید.

AUDEZE SINE

بهترین هدفون رو گوشی

معرفی بهترین هدفون‌های 2019

نقاط مثبت: وضوح فوق العاده، طراحی بادوام و قابلیت اتصال به پورت لایتنینگ

مناسب برای: هر فردی که به دنبال بهترین هدفون داخل گوشی (on-ear) است بخصوص برای طرفداران اپل

دلیل انتخاب Audeze Sine برای این لیست: هرچند هدفون Sine ارزان قیمت نیست اما با وجود قیمت بالا خرید مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود به این دلیل که شرکت Audeze با تولید این محصول کار خارق العاده‌ای انجام داده یعنی تکنولوژی هدفون گران قیمت تر (و بزرگتر) خودش یعنی EL-۸ را در هدفونی با ابعاد و کارایی فوق العاده اما قیمت کمتر به کار برده است.

مثل شرکت Oppo که هدفون PM-۳ آن در لیست بهترین‌ها قرار گرفت، Audeze نیز با تولید این محصول منجر به ایجاد جهش و تغییری فوق العاده در عرصه هدفون‌های پلنر مگنت شده و مکانیزمی بسیار پیچیده را از آزمایشگاه‌های صوتی به دنیای واقعی معرفی کرده است.

همچنین هدفون Sine مجهز به یک کابل لایتنینگ ۵۰ دلاری است که صدای دیجیتال را مستقیماً از گوشی آیفون دریافت کرده و آن را به صدای آنالوگ تبدیل می‌کند. این فرایند توسط یک DAC (مبدل دیجیتال به آنالوگ) صورت می‌گیرد. همچنین اپلیکیشن Audeze هم برای این هدفون ارائه شده که می‌توانید توسط این اپلیکیشن حین پخش موسیقی، اکولایزر دیجیتال آن را هم مشاهده و تنظیم کنید. اما حتی اگر از محصولات اپل استفاده نمی‌کنید باز هم طراحی زیبا و مینیمالیستی اما قوی و مستحکم این هدفون آن را تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی کرده که تمایل دارند صداهای لذت بخش و باکیفیت را همه جا به همراه داشته باشند.

Audeze Sine با دارا بودن soundstage شفاف (به فضایی که دو بلندگو از صدای استریو میسازند SoundStage گفته می‌شود) و تفکیک فوق العاده‌ی صدای تجهیزات مختلف، این امکان را فراهم می‌کند که صداها را با صوت دلخواه بشنوید طوری که قبلاً هرگز تجربه نکرده بودید و علاقمندان به موسیقی و افراد خبره در این حوزه قطعاً از این تجربه لذت خواهند بود.

V-MODA FORZA

بهترین محصول داخل گوشی (ایرباد)

نقاط مثبت: ترکیبی تقریباً کامل و بی نقص از راحتی، صدای عالی و قابلیت حمل راحت.

مناسب برای: افرادی که تقریباً هر روز به موسیقی گوش می‌کنند و به دنبال پکیجی کوچک با امکانات خوب هستند.

دلیل انتخاب V-Moda Forza برای این لیست: هدفون Forza شرکت V-Moda ترکیبی کامل از صدای عالی، مقرون به صرفه بودن و کارایی بالا برای استفاده در هنگام ورزش و فعالیت بدنی است.

ایربادهای ضدآب V-Moda Forza از جمله مدل‌های بدون زرق و برق و مزایای اضافی هستند که کیفیت صدای فوق العاده و خروجی مطلوبی دارند و تقریباً برای تمام ژانرهای موسیقی بسیار خوب کار می‌کند. گیره‌های نرمی که در این ایرباد تعبیه شده اند باعث می‌شوند که گوشی به خوبی داخل گوش هر کاربری قرار بگیرد؛ جنس آنها از یک ماده پلاستیکی نرم است که آنها را در رده راحت ترین مدل‌های ایرباد قرار می‌دهد.

از آنجایی که این ایربادها به گونه‌ای طراحی و تولید شده اند که در برابر عوامل بیرونی مقاومت خوبی داشته باشند، می‌توان آنها را هنگام ورزش، در مسیرهای پرباران و سایر فعالیت‌های بیرونی استفاده کرد. این محصول به صورت طولانی مدت توسط کاربران هم در محیط‌های داخلی و هم فضاهای مرطوب و پرباران بیرونی استفاده شده و همواره کارایی خود را حفظ کرده است.

اگر به دنبال هدفونی هستید که همه جا همراه شما باشد و همواره به بهترین شکل کار کند طبق تجربه ما این هدفون ۱۰۰ دلاری (یا کمتر) بهترین گزینه است.

SAMSUNG GALAXY BUDS

بهترین ایربادِ واقعاً بی سیم

معرفی بهترین هدفون‌های 2019

نقاط مثبت: راحت، ۶ ساعت حفظ شارژ باتری، ضدعرق

مناسب برای: افرادی که به دنبال ایرباد وایرلس راحت و مقرون به صرفه با قابلیت حفظ شارژ باتری برای زمان طولانی هستند.

دلیل انتخاب ایرباد Samsung Galaxy برای این لیست: Galaxy Buds شرکت سامسونگ با دارا بودن طراحی ارگونومیک مناسب و فشرده، یک قاب شارژ بی سیم (wireless charging case) و شش ساعت حفظ شارژ باتری، هم از نظر طراحی و هم از نظر تکنولوژیکی جدیدترین امکانات را به کاربران عرضه می‌کند. این هدفون‌های کوچک با دارا بودن ایرفین داخلی (پره‌های کوچکی که برای حفظ هدفون داخل گوش طراحی شده اند) و قابلیت ضد تعریق با رتبه IPX۲ برای استفاده در همه جا و حین انجام هر نوع کاری طراحی شده اند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای زمان پیاده روی و ورزش‌های سنگین محسوب می‌شود.

گزینه‌های تنظیم و سفارشی سازی این هدفون‌ها از طریق اپلیکیشنی که به خوبی روی طراحی آن کار شده امکان تنظیم اکولایزر، پیدا کردن هدفون و حتی شنیدن صداهای فضای بیرونی را برای کاربر فراهم می‌کند – که این ویژگی برای تمرین، هنگام ورزش در فضای بیرون یا حمل و نقل با وسایل نقلیه عمومی بسیار مفید و کاربردی است. وجود چنین ترکیبی از امکانات مفید و کاربردی در این محصول آن را تبدیل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده هر روزه کرده است.

و آخرین ویژگی برتر Galaxy Buds این است که قیمت آن از مدل‌های شرکت‌های اپل و جبرا کمتر است؛ در نتیجه توصیه می‌کنیم اگر به دنبال بهترین هدفون‌های وایرلس هستید حتماً این گزینه را در نظر داشته باشید.

TAOTRONICS TT-BH۰۶۰

بهترین گزینه از نظر قیمت

معرفی بهترین هدفون‌های 2019

 نقاط مثبت: ارزان قیمت، راحت و داران آپشن‌های مختلف

مناسب برای: افرادی که به دنبال هدفونی با صدای فوق العاده، امکانات زیاد و قیمت کم هستند.

دلیل انتخاب TaoTronics TT-BH۰۶۰ برای این لیست: هدفون TT-BH۰۶۰ با قابلیت حفظ شارژ باتری برای ۳۰ ساعت، حذف سروصدای محیط و طراحی ساده و قابل درک برای استفاده حین سفرهای کاری و مسافرت‌های طولانی مدت بسیار مناسب است و در عین حالت جزء ارزان قیمت ترین گزینه‌های موجود در بازار است.

در حالیکه سایر مدل‌هایی که چنین تکنولوژی حذف سر و صدا و قابلیت حفظ شارژ باتری برای چنین مدت طولانی را دارند (مثل مدل سونی که در ابتدای لیست معرفی شد) چندین برابر این هدفون قیمت دارند اما این هدفون شرکت TaoTronics گزینه بسیار مقرون به صرفه‌ای است.

اما این قیمت پایین به هیچ وجه به معنی نامرغوب بودن این هدفون نیست. این محصول به همراه یک قاب باکیفیت و یک کابل ۳٫۵ میلی متری عرضه می‌شود و کار با کلیدهای کنترلی آن به راحتی انجام می‌شود و می‌توان با این کلیدها به راحتی و خیلی سریع آهنگ‌ها را عوض کرده، صداها را تنظیم کرده و قابلیت حذف سروصدای محیط را فعال یا غیرفعال کرد. یکی از نکات قابل ذکر درباره این هدفون این است که توصیه می‌شود وقتی از آن استفاده نمی‌کنید قابلیت حذف سروصدای محیط را غیرفعال کنید. زیرا حتی وقتی خود هدفون خاموش است، این قابلیت منجر به مصرف شارژ باتری می‌شود.

صدای این هدفون نسبت به آنچه از قیمت آن انتظار می‌رود بسیار خوب است و با توجه به باس پرقدرت آن کیفیت موسیقی خوبی دارد؛ تکنولوژی حذف نویز محیط نیز زمینه‌ای مناسب فراهم می‌کند تا هدفون TT-BH۰۶۰ بتواند صداهای مورد علاقه شما را روی این زمینه پخش کند.

اگر به دنبال خرید یک جفت هدفون روگوشی با کیفیت و با قیمت مناسب هستید، این محصول دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید.

SHURE SE۱۱۲ و SE۱۱۲ WIRELESS

بهترین هدفون مقرون به صرفه داخل گوشی

معرفی بهترین هدفون‌های 2019نقاط مثبت: صدای فوق العاده، راحت و بهترین قیمت نسبت به کارایی

مناسب برای: افرادی که به دنبال هدفونی با صدای فوق العاده و با کمترین قیمت ممکن هستند

دلیل انتخاب Shure SE۱۱۲ و SE۱۱۲ Wireless برای این لیست: در انتخاب هدفون مهم ترین ویژگی برای بسیاری از افراد پایین بودن قیمت محصول است. واقعیت این است که بسیاری از کاربران به دنبال هدفونی ساده، مقرون به صرفه و باصدای فوق العاده هستند و نمی‌توانند (یا نمی‌خواهند) برای چنین محصولی هزینه زیادی صرف کنند و هدفون SE۱۱۲ شرکت Shure برای چنین افرادی مناسب ترین گزینه است.

این محصول یک محصول دو در یک است چون هم به صورت باسیم و هم بی سیم عرضه می‌شود. SE۱۱۲ که یکی از برندهای باسابقه از یکی از مشهورترین کمپانی‌های حوزه تجهیزات صوتی در جهان است، صدایی تمیز و شفاف ارائه می‌کند، به خوبی و به راحتی روی گوش قرار می‌گیرد و نسبت به هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌شود کارایی فوق العاده چشمگیری دارد.

این هدفون با کارایی بالا و صدای شفاف و خالصی که تولید می‌کند سطح استاندارد هدفون‌های ارزان قیمت را افزایش داده و به راحتی تمام رقبا را کنار می‌زند. کیفیت باس این هدفون قابل توجه است – البته خیلی چشمگیر نیست – و صدایی شفاف و واضح تولید می‌کند. هر چند این وضوح در حد و اندازه هدفون‌های مرغوب نیست اما SE۱۱۲ نسبت به چندین مدل گران قیمت تر بسیار کارآمدتر است و می‌تواند به شما جهت صرفه جویی در قیمت‌ها کمک کند.

JABRA ELITE ACTIVE ۶۵T

بهترین هدفون برای استفاده حین ورزش

معرفی بهترین هدفون‌های 2019 نقاط مثبت: صدای خوب، حفظ شارژ باتری و قابلیت ضدآب.

مناسب برای: افرادی که به دنبال مدل‌های وایرلس هستند اما تمایلی به نادیده گرفتن گزینه‌هایی مثل کیفیت صدای خوب و یا ضدتعریق بودن ندارند.

دلیل انتخاب Jabra Elite Active ۶۵t برای این لیست: با وجود تمام محصولات مختلفی که در بازار هستند، هدفون Elite Active ۶۵t شرکت جبرا شبیه یک نسخه مینیاتوری از هدست‌های بلوتوث است که ارائه آن باعث شده این برند تبدیل به یکی از مدعیان این عرصه شود. این هدفون کوچک با حفظ شارژ باتری برای مدت طولانی، قابلیت ضدتعریق، کیفیت صدای فوق العاده و ترکیبی از آپشن‌ها و امکانات مختلف یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار برای استفاده حین تمرینات ورزشی محسوب می‌شود.

Elite Active ۶۵t همراه با سه جفت سری سیلیکون عرضه می‌شود و طراحی ارگونومیک آن به گونه‌ای است که به خوبی داخل گوش قرار می‌گیرد و همین قابلیت یکی از مهم ترین دلایل انتخاب این مدل نسبت به سایر مدل‌های کاملاً وایرلس است. این هدفون به راحتی روی گوش قابل تنظیم است و از جمله مدلهای دارای امکان تفکیک نویز است. کیفیت کلی صدای آن بسیار خوب است و باس شفاف و متعادل و محدوده‌ی treble range پویای فوق العاده‌ای دارد.

این هدفون بر خلاف مدل قدیمی تر – و کمی ارزان تر – یعنی Jabra Elite ۶۵t دارای رتبه IP۵۶ است یعنی امکان محافظت در برابر آب فشار بالا را داشته و احتمال ورود گرد و غبار به آن کم است در نتیجه جهت استفاده در محیط‌های بیرون و حین گشت و گذار بسیار مناسب است؛ همچنین می‌توانید آنها را پس از تمرین‌های سنگین و تعریق زیاد بشویید.

از نظر حفظ شارژ باتری این مدل می‌تواند تا ۵ ساعت شارژ باتری را حفظ کند – که آن را جزء بهترین‌ها قرار می‌دهد – و همراه قاب شارژ و سه سری با سایزهای مختلف ارائه می‌شود. همچنین این هدفون خیلی از برترین امکاناتی که در حوزه وایرلس دیده می‌شود را دارد و اپلیکیشن Sound+ این کمپانی امکان انجام کارهایی همچون تنظیم اکولایزر را فراهم می‌کند یا می‌توانید از طریق آن دستیار صوتی داخل گوشی خودتان (در سیستم عامل iOS، Siri و در اندروید Google Assistant) یا Amazon Alexa را استفاده کنید. می‌توان حسگرهای داخل هدفون‌ها را طوری تنظیم کرد که هنگام برداشتن بادها (bud) موسیقی پخش یا متوقف شود و همچنین می‌توان آنها را طوری تنظیم کرد که صدای محیط در سطوح مختلف شنیده شوند که این ویژگی برای شنیدن اعلامیه‌های پرواز در فرودگاه یا صدای همکاران در محیط کار بسیار مناسب است.

اما مهم ترین علت خرید Jabra Elite Active ۶۵t این است که همیشه کاری که از آن انتظار می‌رود را بخوبی انجام می‌دهد یعنی هیچ وقت اتصال آن قطع نمی‌شود. در حال حاضر این ویژگی در محصولاتی که کاملاً بی سیم هستند به ندرت مشاهده می‌شود و در ترکیب با سایر ویژگی‌ها و امکانات، این محصول را تبدیل به یکی از ایربادهای وایرلسی کرده که همین حالا می‌توانید خریداری کنید.

YAMAHA HPH-MT۸

بهترین گزینه برای کار در استودیو

معرفی بهترین هدفون‌های 2019
نقاط مثبت: سبک ساده، ساخت محکم و بادوام و صدای فوق العاده نسبت به هزینه پرداختی.

مناسب برای: افراد حساس به موسیقی، تنظیم کننده‌های موسیقی در استودیو یا افرادی که پادکست ضبط یا پخش می‌کنند.

دلیل انتخاب Yamaha HPH-MT۸ برای این لیست: اگر تولید کننده موسیقی یا محتوای رسانه‌ای هستید و نیاز به یک هدفون باکیفیت دارید تا بتوانید کار نهایی را به خوبی ارزیابی کنید – هدفونی که بتواند ساعت‌ها بدون ایجاد مشکل برای شما کار کند – محصول فوق العاده HPH-MT۸ از شرکت یاماها بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

این هدفون‌ مخصوص استودیو که توسط افراد حرفه‌ای برای افراد حرفه‌ای طراحی شده دارای دو کابل قابل تفکیک است (یک کابل تلفنی ۱و نیم متری و یک کابل مستقیم ۳ متری) و دارای یک کانکتور با سر پیچی برای استفاده با اینترفیس‌های صوتی است. گوشی‌های این هدفون با روکش چرم نرم و همچنین وجود یک پد نرم روی دسته آن باعث شده که حتی پس از استفاده‌های طولانی مدت هم حس راحتی داشته باشید و همچنین مانع انتشار صداها به میکروفن حین دوبله و ضبط صدا در استودیو می‌شود.

حتی برای افرادی که در استودیو کار نمی‌کنند، هدفون MT۸ محصولی بسیار مقرون به صرفه است که صدای واضح و باس قوی آن کاملاً قابل درک است و به کاربران امکان می‌دهد تمام المان‌های صدا را با شفافیت بالا تنظیم کنند؛ که این موارد در کنار قیمت ۲۰۰ دلاری آن قابل توجه تر هم می‌شود.

در مجموع از جنبه‌های مختلف هدفون Yamaha HP۸-MT۸ برای کارهای صوتی و کار در استودیو بسیار مناسب است. شاید پرزرق و برق ترین گزینه موجود در بازار نباشد اما مطمئنا کارش را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. اگر به دنبال یک هدفون عالی برای کار در استودیو هستید یا اینکه دقت صدا برای شما اهمیت زیادی دارد، این هدفون یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در بازار پیدا کنید.

چگونگی انجام تست‌ها

تمام هدفون و ایربادهای معرفی شده در این مطلب طبق کاربرد و روش استفاده معمول افراد در زندگی روزمره مورد تست و بررسی قرار گرفته اند. این محصولات برای چندین روز یا چندین هفته استفاده شدند. که این استفاده شامل گوش کردن به موسیقی‌های مختلف با آنها در شرایط متفاوت – در اتوبوس، اتاق یا اداره – و از منابع مختلف است. از آنجایی که امروزه بیشتر مردم هدفون را با گوشی هوشمند و اغلب با ترک‌های MP۳ کیفیت پایین استفاده می‌کنند، این نکته هم در تست‌ها مورد توجه قرار داشت.

اما از این محصولات برای پخش فایل‌های صوتی کیفیت بالا از منابع مختلف از جمله کامپیوتر یا Mac (با استفاده از مبدل‌های دیجیتال به آنالوگِ USB) استفاده شد. در نهایت این محصولات با برخی از مدل‌های پرخریدار که از نظر قیمت یا کلاس محصول هم رده آنها هستند، (همچنین محصولاتی که یک یا دو سطح بالاتر از آنها هستند) مقایسه شدند تا کیفیت آنها مشخص شده و این مطلب تهیه شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 114
  • بازدید سال : 680
  • بازدید کلی : 2,526